Cinderbloom

2012-04-24
22:51:28

Old friend

Jag har sedan tio års ålder alltid spelat spel och chattat med folk över hela världen på nätet. En person som jag träffade i ett spel chattar jag med fortfarande, efter sju år. Nyligen fick jag veta att han lider av två sorters psykiska sjukdomar, nu kommer jag inte ihåg namnen men en som gör att man lever i ett allmänt deprimerat liv och alltid känner sig nere, dålig till mods osv. Och sen hade han även en som gjorde att han hade som olika personer av sig själv i sitt huvud, som ofta förekommer till de som har gått igenom ett svårt trauma som barn, som en försvarsmekanism. Den första sjukdomen drar ofta med sig andra, och dessa sjukdomar gör det svårt för honom att ha ett socialt liv eftersom han blir klängig till personer osv, och det sociala livet är det som håller honom tillsammans.

Dessutom kommer han att dö vid ungefär trettio-års åldern av glömd anledning.

 

Först tänkte jag att detta bara var en lögn, vem fan vet vad folk slänger ur sig på nätet. Men när jag läste igenom dessa sjukdomar på wikipedia, symptomen osv så passade allting så bra in på hur han har varit under de senaste sju åren.

Känns lite läskigt, men samtidigt bra att som få ett svar på varför han var så konstig.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: