Cinderbloom

2011-11-01
17:37:00

Min stackars klamydia-katt

Detta är min stackars älskade katt Baby, jag tror att hon har klamydia. Jag läste lite i en kattbok som vi har för att jag märkte att hon nyser och sen rinner hennes öga, enligt boken stämmer de symptomen med symptomen över klamydia för katter. Det stod också att det kan verka som att katten är helt frisk för att sen få återfall igen, och enligt mamma och min brorsa så var hon likadan i början av sommaren, när jag inte var här. Det stod att det går att behandla med antibiotika, men att kuren är väldigt lång och sådär. Och sen känns det lite onödigt att behandla henne för att hon är en utekatt, och då får hon ju klamydia igen efter ett tag hur som helst, om det nu smittar likadant som för människor. Det känns lite läskigt, men jag tror inte att det är så mycket hemskare än lite "kattsnuva" som händer när katten nu har detta. Fast man skulle ju kunna behandla henne ifall det gör så att hon blir immun mot det. Svårt det där, man vet ju inte om katten lider av det, det verkar inte som att hon har ont eller så, hon verkar bara lite tröttare och så, som en vanlig förskylning.

 

Baby är en lite speciell katt, jag har alltid haft henne som en tröst när saker och ting har hänt. Jag har för mig att jag t.o.m berättat alla hemlisar som jag hade när jag var yngre för henne, som jag inte kunde berätta för någon. Sen brukar jag alltid borra min näsa in i hennes päls och gråta ut när jag mår dåligt. Hon har som alltid varit där, som en vän som man kan dela precis allt med. Detta kanske låter lite löjligt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: