Cinderbloom

2011-05-31
13:08:11

Ja, så föll man hit igen.
Har ju ändå inget annat för mig så jag kan ju passa på att blogga jättemycket nu! :D Bara det att jag har typ 34% kvar av batteriet, hur länge räcker det? Får ta och stänga av alla onödiga program som jag har på i bakgrunden... :D

Gjorde nyss klart en uppgift som vi skulle göra till en kurs som heter Människan socialt & kulturellt. Vi slulle skriva ner citat och kommentera dem. Jag hittade ett citat om kvinnlig könsstympning, alltså usch fyfan! Hur i helvete kan man skära av klitoris av någon? Och det var inte allt, de skärde av de inre och yttre blygdläpparna, och så slutade de med att sy ihop hela fittan och lämnade bara ett hål för urin och mensblod. Detta är ju helt sjukt. Hur ska dessa stackars kvinnor någonsin kunna få en orgasm? Visst man kan få orgasm på andra sätt men de har ju över huvudtaget svårt att ens ha sex när det är igensytt. Om det är någon kille som läser det här så tycker väl du att manlig könsstympning är lika farligt? Kanske? ;) Men det tycker jag inte! Visst är det också dåligt och jag tycker inte att man ska göra det heller, om man inte själv vill men att skära av förhuden på småbarn före de ens har fått säga någonting om det är lite fel. Nog för att det är mindre smärtsamt att göra det då är när man är äldre så på det sättet är det ju bra.
Men till the point, de som är judar osv följer ju bibeln, och i bibeln sa Gud till Abraham att de skulle ha ett heligt förbund med Gud och då måste alla pojkar skära av förhuden. Och då tänker man väl sig att de som verkligen är insatta i det där kan göra det. Men det finns inte ens en endaste känd anledning till varför man gör det på kvinnor, ingen vet när det har börjat och hur. Och sedan kan man också skära bort förhuden för hygieniska skäl på sjukhuset, och man får inte heller några men för livet.
Om mina föräldrar skulle ha skärit bort min klitoris när jag var unge skulle jag nog varit skitförbannad på dem nu.
Men å andra sidan finns de väl de som tycker att det är helt okej och de får väl göra vad de vill, men det där kommer jag aldrig förstå eller acceptera. Vi är födda med klitoris och blygdläppar och ett hål mellan benen för att kunna ha sex och göra barn, samt är killar födda med förhud, varför ta bort något som vi har medan vi istället bara kan låta det vara och njuta av det?

Sedan stod det också om homosexualitet och att det är helt totalförbudet i vissa land, som t.ex i norra Afrika någonstans tror jag. Och i Saudiarabien är det t.o.m dödsstraff på det, och om inte dödsstraff så blir man av med fötter eller fingrar, bli stenad eller piskad. SJUKT! Vissa människor bara är gay, och alla människor har något mellan benen, live it, love it!
Idioter folk är.. >.< Och här också, visst får vem som helst tycka vad som helst, men man behöver väl fan inte gå och döda någon för att den personen älskar någon annan? Helt sjukt.

 

Låt människor vara som de är förfan!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: