Cinderbloom

2011-03-21
20:52:39

Wääh

 

Nu blev jag deppig... som sagt så har jag en lite depp dag idag. Morsan vill inte att jag ska åka iväg någonstans på onsdag så jag får stanna hemma, fick lust att bara skrika och banka i väggen men äh.. Säger hon nej så är det väl ett nej. Det är ju faktiskt hon som bestämmer, än så länge. Hade verkligen velat fara... lovade en kompis, det var en såndär ställa upp för en vän och stötta henne grej. Så det känns lite som att jag svikit henne nu men vad ska man göra?

Imorgon tror jag fan att jag drar och köper smink, nagellack och gör ett hål i örat! Vet inte var ännu men det ska grävas ett hål! Det kan man ju egentligen gör själv men om jag gör uppe så vågar jag inte göra själv. Fast det kanske blir fult med två ringar bredvid varandra där uppe i örat? Eller? Jag har i alla fall bestämt mig att jag ska ha sju hål i öronen, just nu har jag sex. Sju är nämligen ett lite heligt tal för mig, måste väl berätta varför. Det är sju år mellan mig och min pojkvän, i hans familj har de sju barn, likaså i min familj. Sen vet jag inte så mycket mer... Veckan har sju dagar? Jag har för mig att just siffran sju är lite heligt i kristendomen, men jag vet inte säkert, kanske jag bara svamlar.

När jag var yngre så var jag faktiskt religös. När jag var runt 10 så var jag kristen, har vuxit upp i en kristen familj så antagligen därför. Sen blev jag typ halvt muslim av någon konstig anledning, och när jag kom i min rebell ålder så blev jag plötslig lite av en satanist. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro på, kanske det finns någon Gud, kanske det inte finns, vem fan vet?

Det läskiga är att det finns två personer som jag känner som säger att de har sett änglar och onda grejer. Vem vet om dom svamlar? Gott och ont tror jag i alla fall att det finns, men i vilka former?

När vi läste religion på högstadiet så sa min lärare: "Tro på en Gud är bara något människan har kommit på när den har varit i desperat behov av hjälp, och hoppas på att det finns någon "Gud" som kan hjälpa denne".

Så kan väl inte en lärare säga? Jag tyckte i alla fall att det var fel.

 

Aja, nu blev det en jävla massa text igen.. Ingen kommer ju orka läsa min blogg... xD


Kommentarer:
#1: M

Ditt största bloggfan orkar alltid med dina inlägg!

2011-03-21 @ 21:21:52
#2: Cinderbloom

Haha, bra att veta :) tack!

2011-03-21 @ 21:33:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: