Cinderbloom

2012-01-12
23:14:34

Kanske brinner upp inatt

Nu ska nog jag och Kisse börja sova, fastnade lite framför GTA som jag har fixat till min mac, mina klasskompisar visste tydligen inte vad GTA är.. vart ju lite besviken. Kanske är jag bara bekant med alla dessa spel för att jag har en storebror som har spelat mycket och som har lärt mig också att spela en massa spel.

 

Är lite orolig om jag vågar lämna på torkskåpet, tvättade ju kläder för ett tag sen och skulle helst vela ha dem torra till imorgon. Men torkskåpet är gammalt, vi brukar typ aldrig ens använda det, tänk så börjar det brinna? Och i det rummet var torkskåpet är finns inget brandalarm, och mitt rum är bredvid det rummet och här finns inte heller något brandalarm. I köket finns dock ett brandalarm som är på andra sidan av rummet med torkskåpet men då måste ju elden bränna ner hela dörren dit ifall brandalarmet där ska reagera. Nå, jag har tre utgångar i mitt rum så jag dör väl i alla fall inte inte.


Kommentarer:
#1: Kattis

Nog är vi systrar allt, för så där nojig vad gäller att det ska börja brinna kan jag också vara. Brukade faktiskt resonera i samma banor vad gäller torkskåpet då jag bodde där...och då tyckte jag att skåpet var gammalt. Antikrundan nästa nu isf! : )

En gång var det riktigt nära att bli allvar. Kände plötsligt hur det luktade bränt och upptäckte att pallen i bastun stod i princip lutad mot aggregatet och glödde och pyrde. Jag bara: "Hjäääälp!" och stängde dörren....Pappa fick komma och agera brandkår. Trevlig helg!

2012-01-13 @ 10:13:46
#2: Cinderbloom

Haha, vad roligt! :D Har väl tyckt att den där pallen har haft lite svarta ben.

2012-01-13 @ 11:27:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: