Cinderbloom

2011-07-22
22:58:15

Nattii

Nu är det kväll och jag ska väl snart börja sova tror jag.. Har rökt min sista cigg, för ett tag.. Kommer ändå inte ha råd att köpa cigaretter föränn nästa vecka så jag antar att det var min sista cigg tills det då. Kommer nog aldrig sluta röka helt, men jag kommer nog aldrig bli en permanent konstantrökare heller. Speciellt om jag ska skaffa barn, då ska jag inte röka. Och sen vill jag inte heller att mina gudbarn ska se mig röka. Mina gudbarn... dopet är på Söndag och jag är faktiskt ganska nervös. Ska läsa två texter, en text som står i bibeln och sedan dikten som jag hittade. Böckerna som jag beställde till tvillingarna har också kommit och de var jättefina, morsan köpte även någon ram, eftersom jag inte är arton och har ingen lön ännu så köper hon presenterna som då är från både mig och henne.

 

Idag har det bombats i Norge, om ni inte har läst på aftonbladet. Känns lite läskigt att jag faktiskt var i Oslo där det hände igår, på flygplatsen bara dock men ändå. Jag undrar om man skulle ha känt bomben ända dit.

Neo är kvar i Norge, men som tur är så är han ganska så långt ifrån Oslo så jag behöver nog inte oroa mig desto värre. Längtar tills han kommer hem, på riktigt, och börjar söka jobb närmare. Längtar tills jag har gått ut skolan och vi får flytta ihop, träffa varandra varje dag som ett riktigt par. Känns så jobbigt att vi missar flera månader av varandras liv, av ett och att halvt år som vi var varit tillsammans har vi varit säkert mer än ett halvår ifrån varandra. Förmodligen närmare ett år. Men vi klarar oss, känns skönt att vi har ett så pass stabilt förhållande så att man slipper oroa sig över att den ena ska vara otrogen, eller något i den stilen. Vi har aldrig ens bråkat, vilket känns helt... overkligt.

Visste ni att min syster träffade sin första pojkvän när hon var ungefär femton år? Idag är de två gifta och är närmare fyrtio år gamla. Snacka om att finna sin livs kärlek.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: