Cinderbloom

2013-03-11
21:16:32

Redovisning
 
På fredag ska jag berätta om en bok jag läst i finskan. Suck. Kan ingen finska, förstod inte boken och när jag är nervös kan jag absolut inte prata finska. Nå, jag har skrivit en bokrecenssion och gjort i ordning en presentation som jag ska träna på och banne mig kunna utantill tills fredag så jag kan impa på läraren. Misstänker att jag inte ligger så bra till som jag skulle vela göra eftersom jag inte har riktigt haft motivationen nog att kunna göra bra ifrån mig på ett språk jag inte riktigt behärskar. Det gör inte heller saken bättre att alla andra i klassen har läst en och samma bok och redan diskuterat den tillsammans, och eftersom jag inte fattade någonting av den boken så fick jag en lättare bok, som jag sedan måste redovisa inför alla typ en månad efteråt.
 
Nåja, nästa vecka har jag ett problem mindre.

Kommentar:
#1: Kattis

Det kommer att gå superbra! Och du har ju bästa hjälpen hemma med språket, mamma el pappa, samt storasyster Anso som av oss alla är bäst på finska. Kyllä se siitä! Kram

2013-03-12 @ 07:19:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: