Cinderbloom

2011-03-31
11:26:49

Hej hej!
Redovisningen gick bra, dock så snubblade jag rätt mycket på orden och så vidare. Fisksoppa var det i skolan, inte så gott som det brukar vara konstigt nog.
Min kompis råkade bränna upp sina ögonfransar på morgonen, det glömde jag skriva. Jag förstår då inte hur man lyckas med det, enda svaret på detta är väl att hon är en misslyckad superwoman! :) Eller något sådant. xD

Idag har jag lust att hitta på något kul, vilket jag har varje dag ändå. Skulle vela göra något speciellt, något som man inte brukar göra. Typ gå ute på stan med Neo och fika någonstans vart man aldrig varit förut. Något romantiskt! Kanske kan man tvinga Neo att köpa smycken till mig? Det skulle ju typ vara det bästa som har hänt i hela mitt liv...
När vi ändå skriver om lyckliga moments så kan jag berätta en historia om den lyckligaste dagen i mitt liv!

 

Allting började när jag var en liten, liten flicka. Jag var heltokig i hästar, likaså alla mina kompisar.

I byn där jag bodde brukade det komma förbi flickor ridandes på vackra hästar. Jag och mina kompisar sprang alltid fram till dem och frågade om vi fick klappa dem. Om vi fick göra det så var vi så lyckliga!

Jag brukade drömma mig bort på dagarna, jag red på en häst på en stor äng en fin sommardag. Allting var så vackert och bra.

Varje gång jag fick önska mig något så önskade jag mig en egen häst, eller att jag åtminstonde fick börja rida någonstans. Jag brukade t.o.m be till Gud på kvällarna att jag skulle få det mitt hjärta så gärna ville ha.

En dag, som alla andra, kom det en tjej ridandes på en häst. Det såg så härligt ut. Vi fick klappa hästen, och vi pratade lite med flickan. Sedan frågade hon mig något som fick mitt hjärta att hoppa upp till månen, hon frågade om jag ville komma till henne några gånger i veckan och rida på hennes häst med henne.

Det var den lyckligaste dagen i hela mitt liv, min största önskan hade gått i uppfyllelse!


 

Ja, det var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Nu mer tycker jag inte så mycket om hästar men då var jag helt tokig, jag och den där tjejen är dock bra kompisar nu, både jag och hon och jag och hennes tvillingsyster. Deras pappa har gått i samma klass som mina föräldrar när de var yngre, och därför fick jag komma och rida hos dem gratis eftersom vi är bekanta familjer osv. Det var en underbar dag. Hejdå!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: