Cinderbloom

2011-06-13
12:23:22

Hej, hej, hallåååååh!
Sitter här hemma på min säng, kom just hem. Pappa var så snäll och skjutsade hem mig på sin lunch eftersom jag redan slutat skolan och det går inga bussar, han var så snäll på morgonen och kom och hämta mig hemifrån till skolan eftersom jag inte kunde komma dit på annat sätt, dåligt planerat. Verkar ju som att han har ganska chill jobb ändå ;D Chaufför, haha..


Idag lärde vi ut hjärt och lungräddning till SFI eleverna på våran skola, var rätt så mysigt. Vi grilla korv och lekte lekar också, lite svårt var det ganske att få kontakt genom att prata och sådär när man skulle lära dem hur man gör osv men det gick bra ändå. Jag smakade också på kycklingkorv för första gången, det smaka typ som en korv med mjöl och vatten.

Lånade en tunika av morsan idag, ser typ ut som en lång T-shirt, snygg var den, och skön. Diggar att gå med bara långa tröjor eller klännigar på sommaren, så länge man inte ser rumpan. Men jag måste typ ha tights under annars får jag skavsår på övre låren, normalt? Jag kanske har skrivit det där om skavsåren tidigare, fick någon konstig flashback :S

Så idag hade vi bara den där hjärt och lungräddningen som lektion och sen fick vi sluta, imorgon har vi också bara en lektion och sen får vi sluta. På Onsdag och Torsdag tror jag inte att jag har lektioner alls, så det är ju väldigt nödvändigt att ha skola till den 17:e när man ändå inte går i skolan då. Helt knäppt.

Ringde också till körskolan idag, får ju börja övningsköra nu när jag är 16! :D Men gubben sa att jag skulle ringa tillbaka till honom klockan 1 och sen får vi babbla igenom allt. Känns ju jättetjorvigt allt det där, för morsan och farsan har tagit handledar kursen för minde än fem år sedan osv. Sen hör jag jätte mycket klagomål om körskoleläraren, att han inte är i tid och att han aldrig håller sig till det han säger när det gäller körlektioner osv, helt plötsligt när man är där och ska köra med honom så säger han att han lovade bort tiden till någon annan typ. Idiot, tur är ju att jag inte behöver köra med honom mer än några gånger då före jag tar provet, för jag kör annars med mamma och pappa bara.

Nu blev det så där lite mycket text igen, har egentligen en massa annat att skriva också som jag kommer på men jag kanske sparar det till senare, tills jag har glömt det så att säga.. :D

 

Älskar såna här härliga bilder!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: