Cinderbloom

2011-04-03
19:09:19

Blogga, blogga, blogga meeeeer!!!


Jag blev helt plötsligt väldigt supersugen på att blogga! Bara blogga hela dagen. Ikväll ska jag nog blogga om exakt allt jag gör!
Just nu sitter jag och dricker några söndagsöl, ska snart sen när jag orkar o duscha, har så smutsigt hår, blä... Sen känner jag mig så himla ofräsch när jag har mens.. Om jag bara använder tamponger under mensen så brukar jag ändå känna mig hyffsat fräsch, men när man använder bindor så blir man helt plötsligt ofräsch. Fast det beror väl bara på att all mens kommer ut osv..? Nå äh, skitsamma, vem orkar snacka om mens?

Idag kom Neo hem till mig, vi fixade sims 2 till min dator så nu funkar det! Yey! Jag har alla expansions till spelet, allihopa! Helt knäppt! Kommer vara helt snurrig när jag spelar, är van vid att spela med max tre tillbehörs-cd:s, eller vad det nu kallas, men nu har jag alla. Får se hur det går, hihi.
Sen åt vi mat, pappa gjorde god middag, mums. Sen förde vi brorsan som var och hälsa på till busstationen och kom hit.
På morgonen var jag ocskå på konfa-läsning, var skittråkigt. Det som suger är att alla jag går konfaläsning med går i 8:an, själv går jag i ettan på gymnasiet. Dock så är de bara ett år yngre mig (har börjat skolan ett år tidigare) men jag tycker dom är så himla jobbiga...

Ojj, p-piller dags! brb!

Tillbaka! Vart var jag...? Konfa! Ja, alla känns så barnsliga men de kanske inte är det? Jag känner inte dem heller. Inte för att jag själv heller är världens mognaste person. Och sen hatar jag att ta konfan annars också för det är så himla mycket lekar och sånt, jag hatar lekar, det är väl helt okej när man leker med folk man känner men okända, blä! Konfalägrena är också världens pain in the ass för man måste alltid vara vaken till typ 1 på natten, alla i åttan tycker ju säkert att det är värsta coolt att vara uppe till ett men jag brukar ärligt talat gå och sova vid nio... xD Är man trött så är man! Och man får inte gå och sova före 1 på natten.. >.<
Som tur är så är det bara ett läger kvar och typ två kyrkogångar, sen är jag klar!
Anledningen varför jag går konfan nu och inte då när alla andra i min klass gjorde det är att jag aldrig riktigt planerat att ta konfan, det är ju något man gör för att man tror på Gud osv, eller åtminstonde vill lära sig om det, men jag vet redan allt som de går igenom på lägret och jag tror inte att jag kommer bli så hyfsat troende, kanske någongång senare men inte nu. Min familj är kristen och jag har vuxit upp i den religionen så jag vet redan allt de går igenom, det är ju tråkigt att sitta och lyssna på att man firar Jul för att Jesus föddes då, vem vet inte det..?
Så, anledningen varför jag tar konfirmationen över huvudtaget är för att min gudmor skickade en present till mig när jag fyllde år, en fin låda med en liten bibel i, och på första sidan i bibeln stod det "Mina roligaste konfirmations minnen" och så skulle man skriva dem dit under. Då fick jag direkt dåligt samvete att jag inte tog konfan för min gudmor ville verkligen att jag skulle göra det, hon är själv troende osv. Så jag bestämde mig för att bara göra det.
Sen har alla andra av mina sex äldre syskon också tagit konfan, och var och ens konfa-bild hänger på en stor vägg i vårat hus, och jag skulle bli den enda som inte hänger där. Typ det "udda" barnet i familjen. Så jag valde helt enkelt att bara ta konfan ändå....


Nu blev det ju en väldigt massa text igen... Vi hörs senare!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: