Cinderbloom

2013-03-13
19:21:19

Jobb & körkort
 
Har funderat på om jag ska ta jobbet som de ringde mig för i sjukhuset. Om jag tar det, måste jag ha körtkort och bil och jag har drygt två veckor på mig att få körkortet efter att jag har fyllt arton tills det när jobber börjar. Pratade med min bror om detta och han sa att jag kunde ta hans bil. Alltså, om jag fixar körkortet så kan jag ta jobbet,  yey! Om jag inte fixar körkortet blir jag illa tvungen att åka buss. Det skulle vara mycket bättre för mig att ta detta jobb, istället för att jobba på gruppboende eller äldreboende. På så sätt får jag direkt komma in på sjukhus och bli van vid att ta blodprover och sådant som man inte gör så ofta på äldreboenden, och som jag förstått så gör man inte alls det på gruppboenden för personer med utvecklingsskador, i alla fall inte på det gruppboendet som jag var för autister.
 
Ska ringa till chefen imorgon och prata med henne. Känns pirrigt att tänka att på sommaren kommer jag köra bil, till ett riktigt jobb, och få riktig lön.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: