Cinderbloom

2012-03-27
20:12:14

Kors & sånt

Har tänkt ganska mycket på det där med religioner nu på senaste tiden. Var ju sugen på att tattuera in ett kors då när jag tänkte att jag var religiös igen. Men ja.. Hur kan man säga att man är religiös, hur kan man säga att man är kristen, jude, eller muslim? För tänk om nu denna Gud skulle komma ner på jorden en dag och säga "Men vad håller ni på med egentligen? Alla era så kallade "religioner" är ju helt åt skogen!". Hur kan vi veta vilken religion som är "rätt", om det ens finns någon sådan?

 

Nu har jag bestämt mig (tror jag) att jag inte ska kalla mig religiös, utan jag ska kalla mig för troende. För jag tror att det finns något gott i världen, för det finns ju så himla mycket ont så något gott bör det väl finnas med. Och sedan tror jag på något som liknar änglar, och något som liknar demoner. Jag tror även på andar och liv efter döden av någon form. Men jag skulle inte våga säga att jag tror på Gud, eller Bibeln, eller alla dessa "lagar" som finns i olika religioner. Visserligen finns det ju bra saker i Bibeln och säkert andra religiösa böcker också som visar hur man lever ett gott liv, och det kan ju vara bra.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: