Cinderbloom

2012-01-24
18:12:18

Skit

Mötet med rektorn och idrottsläraren gick jättedåligt. Vi fick väl sagt det vi ville på ett ungefär, men de försvarade sig så att vi bara kände oss dumma. Rektorn verkade också försvara idrottsläraren, han sa att han litar på honom. Idrottsläraren tror jag körde på en taktik att han använde en massa svåra ord som inte vi förstår så att vi blir förvirrande och antar att han har rätt för att det låter så smart. Smart move. Sen ljög han nog rakt i ansiktet på oss en hel del tror jag, inners inne var han nog inte helt klar själv.

 

Fast jag orkar inte prata så mycket mer om det, känns som att det är det enda man har pratat om hela veckan. Får prata om det flera veckor till antagligen, känns som att man inte riktigt kan släppa det här. Men jag tror faktiskt att det är som en vana, norm av något slag att idrottslärare automatiskt ger högre betyg till de som idrottar på fritiden, så har det nog varit ett pra tag, i alla fall sen 30-åringar gick i skola.
Det kommer i så fall behövas mycket mer än ett ynkligt möte för att bryta denna "norm".

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: