Cinderbloom

2012-01-17
17:23:20

He's going down

Idag bestämde jag och min klasskompis oss för att ta ner våran idrotsslärare. Alltså att han ska få kicken! Eller att det i alla fall ska ske någon slags förändring. Grejen är att han inte har några betygskriterier över huvud taget, han vet förmodligen inte ens hur man sätter betyg på elever. Vi frågade idag vilken betygsgrad vi låg på, vi har varit där varje lektion, gjort det vi ska och så bra som vi har kunnat göra det, och han sa att vi låg på G. När vi frågade hur vi skulle kunna höja vårat betyg då (vi trodde att vi låg på högre betyg) så sa han att man ska då göra saker som inte kursen kräver, och det har vi aldrig fått veta tidigare och nu är det försent för att kunna höja betyget mer. Min kompis säger att samma sak hände för henne och hennes klass, alla fick högst G.

 

Brorsan berättade att samma lärare skulle ge honom ett MVG för att han friidrottar på fritiden, men brorsan vägrade och bad honom att dra och helvete. Då ska ni veta att min brorsa även skolkade från idrottslektionerna. En kille i hans klass, som hade varit där varje lektion och kämpat så hårt han kunde, fick bara G.

 

Säg mig, borde inte detta bryta mog skolverkets regler?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: