Cinderbloom

2012-02-18
20:32:49

Jag är en tjuuuuv!
Idag kände jag mig för att leka tjuv så jag snodde en "parlista" som min klasskompis hade på sin blogg, höhö, vad jag är badass.

Vad heter ni?
Ja, det kan man ju undra.

Hur träffades ni?

Vi träffades på en fest hemma hos Neos brorsa, Neo har sagt senare att han tyckte att jag var riktigt söt när han såg mig första gången. :)


Hur länge har ni varit tillsammans?

Exakt två år, en månad och 11 dagar.

Bor ni ihop?

Nej, men jag är väldigt mycket där var Neo bor så typ nästan. :D


Har båda körkort?

Neo har körtkort, själv är jag rädd för att både åka bil och köra bil så vi får se när jag tar mitt körkort.

 

Kommer du ihåg er första kyss?

Nej, inte riktigt. Men jag tror att vi kysstes första gången på nyår 2009-2010.

 

Vem sa “jag älskar dig” först?

Neo, jag var ute och drack med ett par vänner på min födelsedag, jag klagade till dem att Neo inte sagt de magiska orden än så vi gjorde upp en plan att min kompis skulle ringa till honom och peppa honom att säga det till mig, så ringde han sen och sa det, haha.. inte så romantiskt kanske. Jag vill hellre räkna andra gången han sa det, vi satt och tittade på film så sa han det helt plötslig, fast han kommer själv inte ihåg den gången.. Dilemma.

 

Vem är äldst?

Neo, han är faktiskt så mycket som sju år äldre mig.

 

Vem är längst?
Neo, jag kan t.o.m ha högklackat på mig och han är fortfarande längre än mig, win! :D

 

Vem sjunger bäst?

Haha.. har aldrig hört Neo sjunga faktiskt, och jag sjunger kanske inte direkt heller något vidare. :D

Håller ni varandra i handen på stan?

Jo, men inte alltid.


Vad har ni gemensamt?

Musik tror jag, fast han är typ tusen gånger mer intresserad av musik än jag.  Annars har vi väl typ ingenting gemensamt egentligen.. :S


Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?

Ja, vi var vänner kanske ett år eller något. Jag var bara tretton när vi träffades också så jag tror att det var som lite i vägen.


Blev du kär vid första ögonkastet?

Inte direkt kär, men jag tyckte väldigt mycket om honom när vi träffades första gången, vi blev väldigt bra vänner direkt.


Har ni nån speciell låt?

Neo hittade en låt som tydligen ska vara våran låt, men själv så tycker jag inte så mycket om den, hehe.. :D


Har ni stora framtidsplaner?

Ärligt talat så pratar vi om barn och bröllop, hus och allt redan nu. Fast inte sådär riktigt seriöst, mer som.. halvseriöst.


Har ni gråtit i varandras famnar?

Ja, Neo brukar dock inte gråta så ofta, men nog har han gråtit till en film en gång. ;) Nu kommer han bli arg om han vet att jag skrev sådär, moahaha! :D Har faktiskt bara sett honom gråta typ två gånger, och då kommer det bara typ en tår. Jag gråter däremot varannan dag typ, värsta pms-trollet.


Har ni varit utomlands tillsammans?

Bara till Norge och Finland.


Vilket är ert bästa minne?

När vi hade roadtrip till Norge och sov över på ett campingställe, kändes så underbart. :)

 

Vem lagar bäst mat?

Neo säger jag, men jag tror inte att jag är så mycket bättre än honom på att laga mat.

 

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Ligger i sängen och glor på film, eller spelar spel. Vi är rätt så tråkiga av oss faktiskt..

 

Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?
Jodå :D

 

Bodde ni långt ifrån varandra då ni träffades?
Vi har nog alltid bott långt ifrån varandra, ibland bor Neo i en annan stad långt härifrån eller i Norge när han är och jobbar, men hans hemstad är ju ändå här, fast jag bor i en by 7 km utanför staden.

 

Blir du lätt svartsjuk?
I början var jag väldigt svartsjuk av mig, men nu tror jag inte att jag blir så lätt svartsjuk, litar så mycket på honom.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: