Cinderbloom

2011-10-14
22:49:24

Så långt bort
Jo, nu kom jag på något halvvettigt att skriva om! Hem! Vissa drabbas direkt av panik när de tänker på hem, och alla de har väl sina olika orsaker till det. Men när jag tänker på hem och att vara hemma så känner jag mig så otroligt lugn och trygg inuti. När jag tänker på hem, så tänker jag på ett ställe där jag kan vara migsjälv och göra det jag vill. Jag tänker på stranden i byn som jag brukade sitta på mycket ofta när jag var yngre och hade mina sämre stunder. Jag kunde sitta i timtals och bara titta på havet och lyssna på alla ljuden, vågorna, fåglarna.. Ibland brukade jag lägga mig ner på en sten och böja huvudet bakåt så att den hängde utanför stenen, så att jag kunde se världen upp och ner. Jag brukade faktiskt alltid skratta lite tyst för migsjälv när jag gjorde det... Ibland tog jag även med mig ett anteckningshäfte och skrev olika dikter och berättelser, jag har faktiskt alltid älskat att skriva. Men om det kommer bli något mer än en liten hobby tvivlar jag på..

Hur som helst, hem! Jag tänker på sommaren när man kan gå ut när man har vaknat i bara underkläder och sträcka på sig på verandan och känna soljuset och den härliga sommarbrisen. Jag tänker på min bästa barndomsvän över gatan, och hur roligt vi brukade ha det i byn. En gång så riskerade jag att förlora detta hem, när mina föräldrar var "separerade" ett tag och jag bodde hos min mamma i stan och det blev en massa tjafs... Det kändes helt hemskt. Mitt hem, hela byn, speciellt stranden känns som mitt rehab. Dit kan jag alltid komma när jag mår dåligt och på något vis bli en mycket friskare person. När jag tänker på det så känns det som att jag aldrig ens vill flytta därifrån. Men någon gång måste man.. Visst är det skönt att få leva sitt eget race, och inte bo hemma. Men om jag helt ärllgt skulle få välja, så skulle jag välja att stanna vid denna punkt i mitt liv och leva där för evigt. Ung, hemma och glad.

Stranden. Inte så mycket av en strand med alla stenar, men äh, nog är detta nog ändå på något sätt världens bästa strand. :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: