Cinderbloom

2011-10-08
21:50:01

Kvällsfunderingar

Jag satt ute på balkongen och rökte, med ett vinglas i handen. Jag tittade upp på månen, och på molnen, och jag insåg att jag för första gången njöt av nattens mörker och tystnad. För första gången tog jag ett friskt andetag av nattluften, och kände mig lugn och fridfull inuti. Sedan tittade jag neråt, på alla hus och alla dess fönster. Jag undrade i hur många hem som det pågick misshandel i just då. Kanske en man kom full hem från krogen, slog hans fru och spottade på deras barn. Ett annat par som bråkade, skrek och grät. Kanske någon ensam kvinna, som just jag i det ögonblicket, med ett vinglas och tyckte synd om sigsjälv.

Skrämmande det där hur mycket ont som pågår runt om oss, sådant som vi inte ser och vet om. Eller så vet vi om det men vi väljer att inte se det.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: