Cinderbloom

2011-06-21
21:57:26

Sommarjobb

Nu har jag och Mia börjat sommarjobba på en teaterförening, roligt :) Dock så finns det inte sådär himla mycket att göra där, vi har städat lite, fixat i ordning T-shirtar som vi ska sälja och sådant småjobb, men nog ska det bli roligt ändå. Nästa vecka ska vi vara och sälja T-shirtar på en festival hela helgen, kuul :D Hoppas man få se nå roligt folk. Har sån lust att bara träffa nya människor, nytt umgänge osv. Orkar inte samma gamla patetiska människor som bara gör en illamående och orolig för sin egen framtid, typ. Haha, vad seriöst det där lät..

 

Idag blåser det som fan och det har regnat konstant i två dagar, borde inte molnen vara helt torra vid det här laget? Känns som om träden på gården skulle kunna välta ner på huset när som helst, fast det behövs nog lite mer vind för det. Jag är ju så feg och rädd för allting, bara bastun låter lite konstigt så tror jag att den ska spränga ihäl mig.

 

Just nu sitter jag i sängen med byxor och tröja på och tandkräm i ansiktet. Har fått helt hemska finnar helt plötsligt, antingen beror det på att jag har börjat röka mer, på att jag har ätit smält choklad med jordgubbar två gånger förra veckan eller för att jag ska få min mens snart. Men jag har aldrig brukat få såhär stora finnar runt mensen sen jag började med p-piller, skumt :S

Nog för att det inte gör något med finnar ibland, man får bara känna sig lite normal såhär under tonåren :D

 

Helgen efter denna helg så kommer Neo äntligen hem! Det enda som suger är att den dagen han kommer hem så jobbar jag till klockan 23.00 på den där festivalen. Så jag åker väl direkt efter jobbet till honom och sen hänger jag där ända till klockan 12 nästa dag för då börjar jobbet igen. Men man ska ju inte klaga, hinner ju vara med honom mer än en vecka i Norge sen, jobba har jag inte tillfälle till annars.

Sorligt när man tänker efter att jag fortfarande har två år kvar skola, och under dessa två år kommer det vara som nu, att han är borta någonstans och jobbar och jag är här. Så kommer det ju i alla fall vara nu ända till Februari, så jag hinner gå hela höstterminen i skolan, får väl åka på höstlovet till Norge igen ifall han inte kan komma hit då.
Är lite nervös bara över hur jag kommer hem därifrån, okänd flygplats, boka biljetter från Sverige som ska vara från Norge till Sverige och sen åker jag helt ensam osv... :S Nå, har ju massa folk till min hjälp, som tur är!

 

Sen ska vi ju roadtrippa härifrån jag och Neo, till Norge! :)

 

Fyfan vad hunden skäller och gnäller... :S (Rädd för blåsten eller något?)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: