Cinderbloom

2011-06-15
12:49:32

Musiik

 

Sitter just nu och för över musik till min mobil, tänkte nämligen på midsommar fara ut med en robåt med Monika och ta någon drink, vi orkar inte vara i stan och supa och bli packade som alla andra. Har blivit så sjukt less på det där, det är inte kul att vara så full att man inte kan stiga upp osv. Det är bara sorligt och helt totalt onödigt, vad är det för mening att festa om man inte kommer ihåg kvällen dagen efter?

Och jo, nog har jag gjort allt det där så jag är väl ingen smartare människa än alla andra men tänkte i alla fall ta och sluta med det där galna supandet.

 

Jag har slutat med gitarrlektioner, så jag kommer väl inte vara så musikaliskt aktiv mer, har väl aldrig egentligen varit det. :D Har gjort en egen låt faktiskt, den blev helt okej, lite halvt lol. Men oftast spelar jag bara andras låtar för mig själv här hemma, kul att ha en hobby liksom.

 

Ute är det sjukt varmt, satt ett tag där med morsan och Monika, farsan sprang också runt på gården. Men orkade inte sitta där så länge, man blir så äcklad när det är för varmt. Hellre sitter man i skuggan och smuttar på nån kall läsk eller något, är väl ingen riktig värmemänniska. Så jag tänker nog spendera sommaren med att sitta inne och spela sims eller något sådant. :)

 

Random bild som jag tyckte var lite cool.

Jag spelade faktiskt mycket schack när jag var yngre, eller för det mesta brukade jag bara leka med gubbarna eftersom våra schackojäser såg ut som riktiga människor. Så blev det alltid krig mellan guld och silver (pjäserna) och allt möjligt.

Visste ni att schack har funnits redan år 100, men då var det ett kinesiskt schack som inte är exakt likadant som det vi har nu. Och ordet schack kommer från persiska ordet shah som betyder kung.

Wikipedia är bäst ;)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: