Cinderbloom

2011-07-25
18:07:00

Drinkar & sug

Sitter hemma hos min syster, vi ska äta middag här. Här finns också margharitas (stavning?), cider, öl, vin och suget inom mig växer. Det är ju fortfarande nästan två år kvar tills jag blir arton och jag är ju för liten för allt det där, men de familjen inte tänker på är ju att när jag inte umgås med min familj så lever jag som vilken vanlig vuxen som helst, och när andra dricker så är det nästan en självkarhet att jag också tar mig en drink. Och nu när man sitter med familjen får man bara le, titta bort och njuta av ett glas cola i tystnad.

 

Nå, på Onsdag har jag i alla fall bestämt mig att jag ska festa loss, har haft detta festsug ett ganska bra tag nu när man inte riktigt har haft något tillfälle att hänga med vännerna och bara vara. Sedan tänkte jag att jag kanske skulle fara och hälsa på min kompis som bor nästan en timme härifrån, har inte träffat henne på säkert ett år, då hon flyttade dit. Har ju tänkt fara dit flera gånger, men det har alltid varit att man inte har råd till bussresan eller att någon har varit sjuk, så det har aldrig blivit av.

Saknar en härlig kväll med tjejkompisarna, lite vin och gott sällskap är det bästa!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: