Cinderbloom

2011-12-01
21:36:18

Rökhjälp.

Jag har just bett min familj att köpa e-cigaretter till mig, orkar inte rabbla upp vad det är för er som inte vet det så gå in på typ www.shop.oddwolf.se för att läsa om det. Morsans svar var typ "suck, meh, varför det? idiot!" Nej men.. hon ville hur som helst inte att jag skulle ha såna, tror jag. Fast jag tror mer på att hon behöver lite tid på sig att tänka över det och bekanta sig med idén. Sen skrev jag ett långt inlägg på facebook till mina systrar om hur de kan köpa det till mig i julklapp, det är lite över min ekonomi, fast ja.. Jag kan ju spara pengar till det, vilket jag tror jag gör ifall det inte dyker upp i en julklapp under granen.

Jag har ju rökt sedan jag var tolv, vilket är ungefär fem år, känns sådär hemskt att tänka att man är 16 och har rökt i nästan fem år.. Sen har jag ju varit halvt rökfri nu i över tolv veckor, det har ju gått sådär. Har rökt även fast jag inte ska, inte dagligen men ändå, sen är jag bara på så himla dåligt humör hela tiden och äter himla mycket för att jag är sugen på cigaretter. Jag tror att dessa e-cigaretter skulle fungera ganska bra, för då har man ändå känslan att röka, och man sätter sig ner ett tag någonstans, blåser luft in och in och på de sättet får den där lilla avslappningsstunden som när man röker. Tror ju knappast att jag skulle sitta och blåsa in och ut utan en cigarett.

Nå, vi får väl se hur detta går.

Jag håller i alla fall tummarna.. :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: