Cinderbloom

2011-08-22
23:17:19

Nattmål!
Jag äter aldrig frukost, inte heller kvällsmål. Däremot äter jag nattmål! På natten när alla sover så är det så magiskt på något sätt att smyga sig ut till köket och bara vräka för sig i lugn och ro. Jag vräkte just i mig lite varm tomatsoppa eftersom det är så jäkla kallt i mitt rum, brukar vara kallt här men nu var det extra kallt för att jag har blött hår. Så jag har mössa på mig, 12 tända ljus och försöker värma mig under ett täcke och tre filtar. Saknas bara yllestrumpor men jag orkar inte gå och leta fram några.

Börjar nästan kännas som att vintern är på väg snart, fast jag brukar frysa på sommaren också så vi säger väl att det fortfarande är sommar. Vintern är så himla deprimerande, kall, mörk och tråkig, allmänt jobbig! Det tar tio minuter före man kan ta sig ut genom dörren för att man måste klä ut sig till en eskimå osv.. Baah. Hoppas vintern dör ut.

Hittade någon randomt snygg bild på google. Man borde fan kunna gå med klänning på vintern utan att frysa arslet av sig.. Fast ja, vintern för två år sen sprang jag runt i strumpbyxor, klänning, högklackat och en liten öppen jacka hela tiden medans jag gick i en halvtimme i ungefär sådär... -30. Kan väl tillägga att jag hade en vit mustach samt vita ögonfransar när jag kom fram dit jag skulle, blev kallad "karvanaama" ett tag efter det. "Karvanaama" betyder typ "håransikte" på finska.

Lät inte lika coolt på svenska..

Och nu luktar det tomatsoppa i mitt rum...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: