Cinderbloom

2011-04-28
15:57:01

Home from school..!
Kom just hem, sitter här och funderar på vad man ska göra idag, kanske borde man tvätta kläder till imorgon? Det är ju Fredag imorgon och det blir väl valborg nu på Lördag?

Pappa hade bakat munkar när jag kom hem, mums! Det är nog hans specialare :D Och pommes frites och köttbullar.. haha ;D

"Lånade" en bok från skolan som jag tyckte var lite små intressant, det är en massa dikter i den och jag hittade en rolig som handlar om öl, vilket jag tänkte bjuda på! :)

Och gott öl kom

Och gott öl kom och gott öl for,
för gott  öls skull har jag sålt mina skor
och satt mina strumpor i en pant i en bod
- med gott öl håller jag upp mitt mod.

Sex oxar hade jag i ok för min plog,
de trivdes så tämligt och drogo bra nog
- jag sålde dem en efter en si så där,
med gott öls hjälp jag sorgen bär.

Och gott öl har gjort mig så arm som jag är
och haft mig att komma min piga för när
- för gott öls skull i stocken jag stod,
- med gott öl håller jag upp mitt mod.

Och gott öl kom och gott öl for,
för gott öls skull har jag sålt mina skor
och satt mina strumpor i en pant i en bod
- med gott öl håller jag upp mitt mod.

Skriven av Robert Burns (1759-96), en bonde från skottland.
Översatt av Gustaf Fröding.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: